Op stap en doorreizen naar montezuma

1 december 2019 - Montezuma, Costa Rica

Tijdens de tweede dag heb ik overdag niet zoveel gedaan. Ik ben overdag met Martin, een duitse jongen even naar het centrum gelopen om bij de supermarkt wat eten te kopen, maar omdat het regende waren we na het kopen van de boodschappen alweer snel terug in het hostel. In de avond zijn we met een grote groep op stap geweest. De sfeer tijdens het stappen is heel fijn. Je hebt veel verschillende clubs waar je naar binnen kunt. Voor de leukste clubs betaal je een paar euro entree. Op straat staan allemaal mensen te feesten, zie je zwervers rondlopen die smeken om geld en die zelfs voor je gaan opdrukken om maar wat geld te krijgen.

Op de derde dag zou ik met een andere reiziger doorreizen naar een mooi kustplaatsje montezuma. Omdat we echter beide op stap zijn geweest en zij blijkbaar wat minder fit was dan ik heeft zij besloten om een extra nacht in het hostel te blijven. Ik had echter geen zin om nog langer in San Jose te blijven en ben alleen doorgereisd naar Montezuma. Bij het busstation waar ik moest zijn werd ik van het kastje naar de muur gestuurd om het juiste ticket te kunnen krijgen. De een zei dat ik op de bovenverdieping moest zijn, de ander zei dat ik weer beneden moest zijn en weer een ander zei dat ik nog een verdieping lager moest zijn. De bus vertrok om 14:00 en om 13:57 kreeg ik mijn ticket en belde de man die de tickets verkocht naar de busschauffeur dat hij op mij moest wachten. Gelukkig heb ik het gehaald en onderweg heb ik een costa ricaanse meid leren kennen die een hostel voor mij heeft geboekt. Toen ik uit de bus stapte in Montezuma leerde ik een costa ricaanse jongen kennen die naar hetzelfde hostel wilde gaan als mij. Eenmaal in dit dorpje merkte ik meteen al een fijne sfeer. Het dorpje ligt aan de kust en is midden in de jungle. Het is hier echt prachtig. We drinken een paar biertjes en besluiten vroeg op bed te gaan.

De volgende dag waren we vroeg wakker (8 uur) en zijn we naar een waterval gegaan. Ik zie steeds meer van het landschap hier en het is echt prachtig. We zagen een grote blauwe leguaan in een boom en vlak voor ons hostel zat een aap in de boom. In de middag zijn we naar het strand gegaan en verbaas ik mij elke keer weer over het prachtige landschap dat we zien. Ik kan zeggen dat dit het mooiste land is wat ik tot nu toe heb gezien. Vanavond is er een feest in de stad waar we uiteraard een paar biertjes zullen drinken. Will be continued...