Een regendagje en doorreizen naar het noorden

3 december 2019 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Op zaterdagavond ben ik op stap geweest met de Costa Ricaanse jongen. Het viel mij tijdens het stappen op dat er enorm veel 'locals' waren en weinig toeristen. Voor mij natuurlijk lastig communiceren zonder spaans te spreken. Wel hangt er een hele ontspannen sfeer en zie je veel mensen op straat met een biertje staan. In dit dorpje heb ik ook nog geen politie gezien, dit zegt denk ik wel voldoende over de veiligheid van het dorpje; zeer vriendelijke mensen en je krijgt hier echt veel mee van de echte cultuur. Heel anders dan San Jose.

De volgende dag regent het behoorlijk. In de middag was het enkele uurtjes droog en in de avond was het ook prima. Naast het facetimen heb ik deze dag weinig gedaan dan in een hangmat liggen.

Ik heb besloten om weer door te reizen naar de volgende bestemming. Ik stond rond 7 uur op uit bed en zou rond 8 uur de bus pakken. Omdat het zulk mooi en warm weer was begin ik echter te twijfelen. Zal ik nog een dagje langer blijven omdat het vandaag zulk mooi weer is of ga ik wel gewoon door omdat ik wel ben uitgekeken in dit dorpje? Ik kijk op google en zie dat het morgen ook mooi weer wordt. Ik besluit daarom om toch maar wel door te reizen. Goh wat een lange dag. 8 uur vertrokken en rond 4 uur was ik bij het plaatsje Liberia, in de richting van Nicaragua. Ik had nog geen hostel geboekt en toen ik in het stadje zelf was, viel mij op dat het maar een kill stadje was wat voor mij weinig aan was. Ik hoorde van enkele mensen dat Tamarindo een erg leuk plekje is met wat meer backpackers. Voor mij ook wel fijn om wat makkelijker in contact te komen met mensen. Dit plekje lag nog 2 uurtjes van het dorpje af waar ik nu was. Omdat ik toch al de hele dag onderweg ben ga ik meteen door naar Tamarindo. Bij het busstation van Liberia kom ik 1 backpacker tegen die toevallig ook naar Tamarindo gaat. Michelle komt uit Zweden en is net in Nicaragua geweest. Toevallig heeft ze een kamer in hetzelfde hostel geboekt als ik, wat een toeval. Als we het dorpje binnenrijden met de bus worden we meteen vrolijk. Een super levendig dorpje wat er erg gezellig uit ziet. Ik heb meteen het gevoel dat ik hier wel een paar dagen kan blijven. Nadat we aankomen drinken we nog een biertje en gaan we vroeg op bed.

1. JurrieBruinsma:
    3 december 2019
    Nou het kan daar ook wel regenen als ik dat zo hoor!!!! het is heel leuk dat we je zo kunnen volgen!!!!!!!