Granada

16 december 2019 - Granada, Nicaragua

Afgelopen donderdag zijn we doorgereisd naar Granada, een kleurrijk stadje wat er gezellig uitziet. We hebben echter een hostel geboekt buiten de stad in een bos wat onderaan een vulkaan ligt. Het is echt prachtig. Het heet treehouse hostel en de naam zegt het al; het hostel zijn verschillende boomhutten met een prachtig uitzicht. Er zit een grote bar in en elke zaterdag wordt er een groot feest georganiseerd waar tot wel 200 mensen kunnen komen. Behoorlijke boomhut dus. De volgende ochtend worden we wakker door het gebrul van de apen, en als ik naar buiten ga om te plassen zie ik de apen in de bomen zitten. Echt heel bijzonder om te zien. In de ochtend hebben we een rondleiding gekregen door het dorpje waar het hostel aan gelegen ligt. Het is een dorpje met zo'n 900 mensen die er al generaties lang wonen. Het is een zeer arm dorpje en het mooie is dat het hostel veel doet voor deze gemeenschap. Zo gaat bijvoorbeeld het geld wat wij betalen voor de rondleiding direct naar de gemeenschap, geven de mensen die bij het hostel werken of vrijwilligerswerk doen (voor gratis verblijf, ontbijt, lunch en dinner) Engelse les aan de kinderen in het dorpje. Ook hebben ze financieel bijgedragen aan het renoveren van enkele huisjes en werken enkele mensen uit het dorpje voor het hostel om wat geld te kunnen verdienen en hun familie te kunnen onderhouden. In de avond is er een groot feest wat super gezellig was. Beste locatie waar ik ooit een feest heb gehad. De volgende dag gaan we naar de stad Granada zelf. Bij het hostel hebben we meteen een trip naar de masaya vulkaan geboekt waar we rond zonsondergang heen zijn gegaan. Op een halfuurtje rijden van de stad lag de vulkaan en werden we tot aan het uitzichtpunt met een busje gebracht. Hier konden we in de vulkaan kijken en het lava zien borrelen. Een ervaring om nooit te vergeten. Vandaag (zondag) zijn we naar laguna de apoyo gegaan, een kratermeer. We werden eerst door de taxichauffeur naar een uitzichtpunt gebracht waar we een paar foto's konden maken. Een schitterend uitzicht. In de avond zijn we rond zonsondergang naar een kerk gegaan waar we in de toren konden klimmen voor een prachtig uitzicht over de stad. Morgen reizen we door naar leon en ga ik waarschijnlijk een nacht op een vulkaan slapen en vulkaan boarden (met een soort slee naar beneden glijden).

1. Jurrie:
    17 december 2019
    Prachtige foto , s ik dacht eerst wat een vreemde zon, .maar dat was de vukaan!