Puerto escondido en chacagua

19 februari 2020 - Mazunte, Mexico

De vorige plek die ik heb bezocht en beschreven in de vorige blog was San Cristobal. Vanaf daar heb ik een nachtbus gepakt die mij in zo’n 11 uur bracht naar Puerto escondido. Een relaxt stadje met vele aangelegen stranden. De meeste mensen blijven hier minimaal enkele weken hangen en ik snap compleet waarom. De sfeer bij de hostels is heel relaxt, de stranden zijn mooi, het weer is heerlijk (tussen de 30-35 graden) en de liefhebber kan hier ook op stap. De eerste 4 nachten heb ik geslapen in een hostel genaamd Bonobo en de resterende andere dagen heb ik overnacht bij Vivo Escondido en 2 nachten in een andere hoek van de stad bij het strand La Punta. Ik heb de afgelopen 2 weken 2 keer gesurfd, veel bij het strand en het zwembad gelegen en gewerkt aan mijn Spaans. Een van de leukere dingen van het reizen zijn de hostels. Je ontmoet hier zoveel mensen en in sommige hostels voelt het na een paar dagen als één grote familie. Zo voelde dit ook bij het hostel in Bonobo. De mensen die hier slapen verblijven hier vaak minimaal 3-4 dagen. Velen zelfs langer. Hierdoor leer je iedereen wel een beetje kennen en heb je met de meeste mensen wel een praatje elke dag. Vaak zaten we in de avond aan een lange tafel met zijn allen en dronken we een drankje of deden we spelletjes. Dit hostel is tot nu toe een van mijn favoriete hostels tijdens mijn reis. Je hebt er een zwembad, een grote tafel buiten, een grote woonkamer met keuken, op de eerste etage alle slaapkamers plus een terras en op het dak nog een ruimte met 6 hangmatten waar ‘s avonds ook altijd wel een paar mensen zitten. Oh en de kamers hebben airco wat ook wel lekker is met deze hitte (het eerste hostel met airco). Naast puerto escondido ben ik ook 3 nachten naar Chacagua gegaan. Dit is een klein plekje aan de kust wat midden in een natuurgebied zit. Het weekend dat wij er waren was er een visevenement. Vissers gingen op zwaardvissen vissen en degene die de zwaarste vis ving, won omgerekend bijna 4000 euro. Naast dit visevenement was er ‘s avonds live muziek en dj-s. Het was leuk omdat er voornamelijk veel locals op af kwamen. Zie het als een soort buurtfeest, alleen dan met een paar toeristen erbij. Heel leuk om op die manier contact te maken met de locale bevolking. Music meeting a la Chacagua. Na drie nachten ben ik weer terug gegaan naar het hostel Vivo escondido waarna ik de volgende dag door ben gegaan naar een ander plekje aan de kust, Mazunte. Dit is een klein dorpje waar behoorlijk veel hippies rondlopen. Ik ben van plan om hier twee nachten te slapen en dan door te gaan naar Oaxaca. Op 25 februari pak ik een vlucht naar Cancun om een paar Gedyksters kennis te laten maken met Mexico.

1. Geesje:
    19 februari 2020
    Je vermaakt je prima zo te lezen. Fijn om weer wat van je te horen. Veel plezier daar nog.
  2. Jurrie:
    19 februari 2020