Vlucht plus aankomst

28 november 2019 - San José, Costa Rica

De reis is begonnen. Om kwart voor 6 zijn heit en ik vertrokken vanuit Gorredijk waarna ik ruim op tijd bij schiphol was. Om 10:20 ging ik de lucht in met United airlines waar ik de komende 10,5 uur in moest zitten. Het was een lange vlucht en rond negen uur (Nederlandse tijd) kwam ik aan in Houston. Even wat eten in het dure Amerika en 4 uren later de volgende vlucht gepakt. En oh ja, ondertussen had de douane mij eruit gepikt omdat ze mij blijkbaar niet vertrouwden. Hierdoor was ik ongeveer 30 minuten langer bezig, maar omdat ik toch voldoende tijd had maakte dit niet veel uit. De volgende vlucht was wat minder fijn vanwege de kleine beenruimte en omdat ik er al een lange reisdag op had zitten. Uiteindelijk kwam ik rond 10 uur plaatselijke tijd aan en was ik bijna 24 uur onderweg. Eenmaal aangekomen in het hotel merkte ik meteen een goede sfeer. Veel mensen van mijn leeftijd waarbij ik meteen al het aanbod kreeg om mee te gaan op stap. Hier had ik echter nog weinig behoefte aan na zo'n lange dag reizen en ben ik na een biertje met wat andere reizigers maar op bed gegaan. De volgende ochtend sloeg de jetlag al in en was ik klokslag 5 uur wakker na 4 uurtjes slaap. Hierna gelukkig nog wel wat kunnen slapen, ondanks het enorme getoeter wat ik constant hoorde op de weg voor ons hotel. Omdat het vandaag zulk slecht weer was heb ik ervoor gekozen om een nacht langer in het hotel te blijven. Ook omdat ik deze ochtend een paar duitse reizigers had ontmoet die gister ook waren aangekomen en ook hier zouden blijven.

1. Jurrie:
    28 november 2019
    Leuk Alwin om zo je reis te volgen en mooi dat er meer jonge mensen zijn!!!!!
  2. Marjan:
    29 november 2019
    Mooi om je zo een beetje te kunnen volgen Alwin!! Veel plezier daar!!
  3. Geesje:
    24 januari 2020
    Heel fijn om jou zo te volgen Alwin. Kom maar op met je verhalen. Zie er naar uit .. En pas goed op jezelf
  4. Ida De Vries:
    26 januari 2020
    Leuk Alwin om je via je blog te volgen