San juan en ometepe

12 december 2019 - Ometepe, Nicaragua

Het is inmiddels een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Tied hald gjin skoft sizze ze dan. Het zal daarom een wat minder uitgebreide blog zijn dan de vorige keren. De tweede dag in San Juan del sur ben ik de dag begonnen door te surfen. Dit werd door het hostel georganiseerd. Je betaald 5 euro per persoon om naar een strand gebracht te worden en kan eventueel voor 10 euro per dag een surfplank huren. Dit hebben we twee dagen gedaan. In de avond zijn we uit eten geweest in het stadje zelf en omdat ons hostel wat verder van het stadje lag en het onveilig was om erheen te lopen vanwege de zakkenrollers, konden we vanaf 19:00 uur elk uur worden gebracht en worden opgehaald vanuit het centrum. Echt super geregeld. Hier hoefden we niet extra voor te betalen. Op zaterdag hadden we een sunset fest. We gingen rond 13:00 naar een afgelegen strandje in de omgeving, waar werd gebarbecued en waar een tent was opgezet met muziek. Hier konden we feesten met een prachtige zonsondergang op de achtergrond. Echt prachtig en super goed geregeld. De volgende dag was het sunday funday. Dit hield in dat er in het stadje een grote kroegentocht werd georganiseerd waar super veel mensen op afkwamen. Wij hadden echter al een paar dagen achter elkaar wat feestjes gehad en hebben daarom besloten om een wat rustiger feestje op te zoeken, namelijk een reggae concert. Best leuk voor een keer maar dit was niet helemaal mijn ding, waardoor ik vrij vroeg op bed ging. De volgende dag zijn we doorgereisd naar het eiland Ometepe. Voor de liefhebbers, zoek het maar eens op via google. Het is een eiland met twee vulkanen en waar je enorm veel dieren ziet. Er lopen kippen, varkens, koeien en paarden gewoon over de weg. Het heeft een hele rustige en vriendelijke sfeer en het is totaal niet toeristisch. Je gaat hier echt een beetje terug in de tijd, echt heel leuk om te zien. De dag van de aankomst doen we altijd vrij weinig. We hebben nu dan ook rustig aan gedaan om wat bij te kunnen komen van de feestjes tijdens de afgelopen week. De volgende ochtend hebben we met inmiddels een groepje van 5 personen, waar we deels vanaf San Juan del sur en deels vanaf Tamarindo (costa rica) mee samen reizen afgesproken om een scooter te huren. We hebben de hele dag wat rond gereden op het eiland en hebben tussendoor een duik genomen in een natuurbad: ojo de agua. Als afsluiter hebben we een prachtige zonsondergang gezien bij een restaurantje wat je eigenlijk geen restaurant kan noemen omdat het letterlijk een huisje is met 4 betonnen muren en een dak met aluminium platen, waar ze zelf wonen. Maar het bier was koud en het uitzicht was prachtig. De volgende dag zijn we rond 7 uur opgestaan om een hike te doen op de vulkaan. De hike was ongeveer anderhalf uur omhoog en vanaf daar hoorden we een mooi uitzicht te hebben. Helaas was het mistig en konden we bij het uitzichtpunt maar 50 meter voor ons uit kijken. Voor niks zeiknat van het zweet, en nog minstens anderhalf uur terug. Ik was blij met mijn nieuwe wandelschoenen waar gelukkig goede grip onder zat. Nou dit was het weer voor even. Morgen gaan we met zijn vijfen door naar granada, verderop in Nicaragua.

1. Marjan:
    12 december 2019
    Leuk weer Alwin! Heb je ook foto’s?
  2. Jurrie:
    12 december 2019
    Ja een heel verhaal leuk! Had al een paar keer gekeken of je weer wat nieuws had!